Op deze pagina vindt u vragen en antwoorden over het gebruik van MijnILT. Ondernemers en organisaties met een KVK-nummer kunnen gebruik maken van MijnILT.
Heeft u geen eHerkenning? Dan kunt voor uw aanvraag of melding een digitaal formulier invullen, zonder in te loggen bij MijnILT. De aanvraagformulieren vindt u op de ILT-website per onderwerp. Ga voor meldingen naar Meldformulieren Inspectie Leefomgeving en Transport.
eHerkenning
Bedrijven met een KVK-nummer loggen in met eHerkenning. Dit geeft ons zekerheid over uw online identiteit. Zo kunt u veilig online zaken met ons doen. Dit geldt ook voor buitenlandse bedrijven met een Nederlandse hoofd- of nevenvestiging. Op de website eHerkenning.nl kunt u via een eenvoudig stappenplan eHerkenning aanvragen.
Heeft u nog geen eHerkenning? Of heeft u eHerkenning maar nog niet op het juiste betrouwbaarheidsniveau? Voor MijnILT is dat betrouwbaarheidsniveau 2.
Wij adviseren u opnieuw in te loggen met eHerkenning. Mogelijk heeft de melding een technische oorzaak.
Krijgt u de melding opnieuw? Dan adviseren wij u om in te loggen bij uw eHerkenning leverancier. Daar kunt u de status van uw eHerkenning controleren. Is het benodigde betrouwbaarheidsniveau EH2? Is uw eHerkenning nog geldig? Is de einddatum bereikt?
eHerkenning voldoet aan alle eisen en afspraken op het gebied van online inloggen. De overheid beheert deze afspraken en controleert of ze worden nagekomen. eHerkenning is daarmee een door de Rijksoverheid goedgekeurd en gecontroleerd inlogmiddel.
Bent u gestart met een aanvraag maar heeft u die nog niet afgerond? Dan blijven de gegevens die u heeft ingevuld bewaard. Deze aanvragen vindt u terug onder ‘nog niet ingediende aanvragen en meldingen’.
U kunt maximaal 10 bijlagen meesturen. De maximale bestandsgrootte per bestand is 10 MB. Alle bijlagen bij elkaar mogen maximaal 30 MB groot zijn. Voor enkele formulieren ligt deze grens hoger, namelijk op 100 MB. Heeft u meer dan 10 bijlagen? Voeg deze bestanden samen in een ZIP-bestand.
U kunt de volgende bestandstypen toevoegen: PDF, DOC, DOCX, ODT, TXT, PNG, JPG, GIF, XLS, XLSX en ZIP.
Soms lukt het niet om een bijlage te uploaden. U krijgt dan de foutmelding 'Server error' of 'Could not authenticate'.
Meestal komt dat door de beveiligingsinstellingen in uw eigen netwerk. Vaak lost u dat als volgt op.
Afhankelijk van uw netwerk moet u op verschillende plekken de websites https://e-loket.ilent.nl en https://api.eu.syncplicity.com toevoegen aan de lijst met veilige domeinen. Dit heet ook wel de whitelist. Dit kan voorkomen in de volgende applicaties:
Virusscanner
Browser (vertrouwde sites)
Firewall
Eventueel andere beveiligingsapplicaties met actieve beperkingen in browsers
Werkt dit niet? Probeer dan deze mogelijkheden:
Open een incognito-sessie in de browser om het formulier te verzenden.
Verzend het formulier via een laptop of computer buiten het netwerk.
Nee, dat kan niet. Controleer daarom of uw aanvraag compleet is voordat u hem verzendt. Als uw aanvraag niet compleet is krijgt u bericht van de ILT. Dan kunt u de bijlage alsnog opsturen.
Een buitenlandse onderneming kan nu nog alleen gebruik maken van MijnILT als zij een Nederlands KvK-nummer heeft en eHerkenning heeft aangevraagd.
Als u het juiste adres van uw organisatie niet kunt vinden via de zoekfunctie, dan staat het niet in de database van de KVK. Schrijf uw (neven)vestiging bij op uw KVK-registratie via Inschrijven vestiging van een onderneming bij de KVK.