Vragen en antwoorden over het gebruik van MijnILT voor EVOA
Op deze pagina vindt u specifieke vragen en antwoorden over het gebruik van MijnILT voor afvalsector EVOA.
Ja, u kunt het formulier hergebruiken om een opvolgdossier aan te vragen. De meeste gegevens worden automatisch ingevuld. U krijgt een nieuw kennisgevingsnummer voor de nieuwe aanvraag.
De mogelijkheid komt er en momenteel testen we dit met medewerking van bedrijven. We informeren afvalbedrijven zodra dit beschikbaar is.
MijnILT maakt een nummer aan zodra u een aanvraag start. Nummers uitgegeven door MijnILT herkent u aan NL7.
Ja dat kan. U gebruikt dan het kennisgevingsnummer.
Stuur de bijlage naar evoa@ilent.nl. Verwijs in de e-mail naar het aanvraagnummer en het kennisgevingsnummer. Wij voegen de bijlage voor u toe aan uw aanvraag.
De DNA-tool blijft beschikbaar tot ieder bedrijf toegang heeft tot MijnILT en de meerwaarde van de DNA-tool door de volledige overgang naar MijnILT is verdwenen.
Nee. Dossiers die de ILT nu al in behandeling heeft, lopen niet via MijnILT.
Nee, u kunt bijlagen niet per EVOA-hoofdstuk toevoegen. U kunt hier wel rekening mee houden als u de documenten een naam geeft.
Nee, voor nu kunt u MijnILT alleen voor uitvoerkennisgevingen gebruiken. Aanvragen voor de invoer van afvalstoffen dient u in bij de verzendende autoriteit in het buitenland.
Ja, de eigen verklaring kunt u via MijnILT meesturen als bijlage bij uw aanvraag.
Nee, de status van de aanvraag in het buitenland is niet te zien in MijnILT.
Het kennisgevingdocument is standaard in het Engels opgesteld.
Ja, dat kan. Het vooraf ingevulde nummer kunt u ook aanpassen.
Als u het juiste adres van uw organisatie niet kunt vinden via de zoekfunctie, dan staat het niet in de database van de KVK. Schrijf uw (neven)vestiging bij op uw KVK-registratie via Inschrijven vestiging van een onderneming bij de KVK.