Afvaltransport EVOA melden
Hebben alle betrokken autoriteiten een positieve EVOA-beschikking afgegeven? Dan heeft u toestemming om te gaan transporteren. Meld het transport bij alle betrokken autoriteiten. Dat doet u op 3 momenten. Ook een retourtransport meldt u altijd.
Wilt u een EVOA-beschikking die al is afgegeven wijzigen? Dan kunt u een aanvraag doen bij de ILT. Zie Wijzigen lopende EVOA-beschikking voor meer informatie.
Melden voor start, bij ontvangst en na verwerking
U meldt het afvaltransport op de volgende momenten:
- De afgiftemelding doet u minimaal 3 werkdagen voor de start van ieder transport.
- De ontvangstmelding doet u binnen 3 werkdagen na ontvangst van de afvalstoffen bij de ontvanger.
- De 3e melding is de verklaring van de verwerking van de afvalstoffen. Deze melding doet u wanneer de nuttige toepassing of verwijdering is voltooid. U moet de melding binnen 12 maanden doen.
Invulhulp transportmeldingen
De Invulhulp transportmeldingen helpt u bij het juist invullen van de het vervoersdocument.
Melding afvaltransport versturen
Afvaltransporten meldt u aan alle betrokken autoriteiten. In Nederland is de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) de bevoegde autoriteit.
Melden bij ILT
U kunt de afgiftemelding, intrekking, ontvangstmelding en verklaring van verwerking per e-mail verzenden naar: etm@ilent.nl. Voeg de melding toe als bijlage. Vermeld in de e-mail het kennisgevingsnummer, transportvolgnummer en het soort melding.
Is het melden per e-mail voor u niet mogelijk? Dan kunt u de bovengenoemde meldingen per fax versturen naar: 088 602 90 51.
Melden bij bevoegde autoriteiten buitenland
Adressen van de bevoegde autoriteiten in het buitenland kunt u vinden via Procedure EVOA-kennisgeving.
Onvoorziene omstandigheden of annulering
Calamiteiten of onvoorziene omstandigheden
Zijn er calamiteiten of onvoorziene omstandigheden waardoor u moet afwijken van de afgiftemelding of de transportroute? Vraag hiervoor dan eerst toestemming aan de ILT via telefoonnummer 088 489 00 00.
Annuleren transportmelding
Kan een transport om welke reden dan ook niet doorgaan of worden verwerkt? Dan start de procedure retourtransport. Ga voor meer informatie naar Retourtransport afval of geweigerd transport.
Vragen?
Heeft u vragen over transportmeldingen? Deze kunt u stellen via het vragenformulier.