Zeebriefgegevens aanpassen
Bent u eigenaar van een koopvaardijschip en veranderen de gegevens in uw huidige zeebrief? Dan moet u de wijzigingen doorgeven aan het Kadaster. Daarna moet u een nieuwe zeebrief aanvragen bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT).
Wijzigingen doorgeven
Een zeebrief is onbeperkt geldig, behalve als 1 of meer van deze gegevens verandert:
- Adres of gekozen woonplaats van de persoon die of het bedrijf dat op de zeebrief staat vermeld bij ‘toebehorend aan’.
- De scheepsnaam. Lees wat u moet doen als u de naam van een zeeschip wijzigt.
- De motor, dus als het schip van motor wijzigt of een nieuwe motor erbij krijgt.
Verandert 1 of meer van deze gegevens in uw huidige zeebrief? Meld dit eerst bij het Kadaster voor wijziging van de teboekstelling. Vraag daarna een nieuwe zeebrief aan bij de ILT.
In geval van rompbevrachting geeft u de wijzigingen per e-mail door aan de ILT via registratie@ILenT.nl.
Nieuw Continuous Synopsis Record (CSR) aanvragen
Verandert de eigendom en/of het beheer van uw schip? Vraag dan bij de ILT ook een nieuw CSR aan met het formulier Aanvraag continuous synopsis record (CSR). Het CSR beschrijft de administratieve geschiedenis van het schip, waaronder ook specifiek eigendom en beheer.
Kosten wijziging zeebrief
Voor wijziging van een zeebrief geldt het tarief voor afgifte van een zeebrief, € 215. Dit omdat bij aanpassing van de gegevens op de zeebrief een nieuwe zeebrief moet worden gemaakt. Het tarief staat in de Regeling tarieven transportsectoren.