Administratieve wijziging vissersvaartuig melden
De visserij en sportvissers moeten administratieve wijzigingen doorgeven aan de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT).
Volg voor het melden van een administratieve wijziging aan het vissersvaartuig deze stappen:
Administratieve wijziging melden
-
Zo meldt u dit
-
Met het formulier Melding administratieve wijziging kunt u de volgende wijzigingen melden:
- Een adreswijziging van de eigenaar
- Een factuuradreswijziging van de eigenaar
- Een nieuwe scheepsnaam of nieuw vismerk (als u de eigenaar blijft).
Let op: wijzigingen als gevolg van een overname moet u met het formulier Aanvraag certificaten vissersvaartuig bij overname doorgeven. Voor wijzigingen aan uw vissersvaartuig en/of het wijzigen van de visserijmethode kunt u het formulier Melding wijziging vissersvaartuig en/of visserijmethode gebruiken.
-
Het formulier kan bij de ILT worden ingediend door:
- de eigenaar van het (vissers)vaartuig, of:
- een tussenpersoon. In dat geval moet de eigenaar de tussenpersoon schriftelijk machtigen om de aanvraag in te dienen. Deze machtiging dient bijgevoegd te worden aan deze aanvraag. U kunt gebruikmaken van dit voorbeeld-machtigingsformulier.
-
- Als de scheepsnaam en/of het vismerk van uw vaartuig wijzigt, moet u een bewijs van inschrijving in het Nederlands visserijregister toevoegen bij deze aanvraag.
- Als het gaat om een naams- of adreswijziging, moet u een recent uittreksel van de Kamer van Koophandel toevoegen bij deze aanvraag.
-
Binnen 2 weken ontvangt u per e-mail een bevestiging dat de ILT uw aanvraag in behandeling heeft genomen.
-
Als de gegevens op de certificaten wijzigen, ontvangt u nieuwe certificaten.
-
Er zijn geen kosten verbonden aan deze melding.
-
Heeft u vragen over deze melding? Dan kunt u contact opnemen met de ILT.
-