Bankgarantie of deposito terugvragen
Is uw EVOA-vergunning afgehandeld, of om andere redenen niet meer nodig? En heeft u de verwerkingsverklaringen van alle aangemelde transporten naar de ILT gestuurd? Dan kunt u de ILT vragen om de bankgarantie te retourneren aan de bank of om het deposito terug te storten.
U vraagt terugstorting bankgarantie of deposito schriftelijk aan, per e-mail of per post.
Stuur uw e-mail naar: evoa.financieel@ilent.nl
Of stuur een brief naar:
Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT)
afdeling EVOA
Postbus 24062
3502 MB Utrecht
Een bankgarantie wordt altijd aan de bank teruggestuurd, nooit aan de kennisgever.
Wat zet u in het retourverzoek bankgarantie?
In het retourverzoek voor uw bankgarantie vermeldt u de volgende informatie:
- Reden van het retourverzoek.
- Het kenmerk van de bankgarantie.
- De naam van de bank die de bankgarantie heeft opgesteld.
- De bedrijfsnaam waarop de bankgarantie gesteld is.
- Voor welke kennisgeving(en) de garantie van toepassing is.
- De hoogte van het bedrag.
- Het aantal aangemelde transporten (inclusief ingetrokken transporten).
Wat zet u in het retourverzoek deposito?
In het retourverzoek voor uw deposito vermeldt u de volgende informatie:
- De reden van het terugstortverzoek.
- Naam, IBAN-rekeningnummer en overige bankgegevens van begunstigde (naam en volledig adres) waarop het deposito moet worden teruggestort.
- Het KvK-nummer van het bedrijf.
- De BTW-code van het bedrijf.
- De stortgegevens van destijds (datum, voor welk bedrijf en welk(e) kennisgevingsnummer(s).
- Het aantal aangemelde transporten.
-
De BIC code of WIFTBIC code.