Bankgarantie of deposito terugvragen

Is uw EVOA-vergunning afgehandeld, of om andere redenen niet meer nodig? En heeft u de verwerkingsverklaringen van alle aangemelde transporten naar de ILT gestuurd? Dan kunt u de ILT vragen om de bankgarantie te retourneren aan de bank of om het deposito terug te storten.

U vraagt terugstorting bankgarantie of deposito schriftelijk aan, per e-mail of per post.

Stuur uw e-mail naar: evoa.financieel@ilent.nl

Of stuur een brief naar:

Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT)
afdeling EVOA
Postbus 24062
3502 MB Utrecht

Een bankgarantie wordt altijd aan de bank teruggestuurd, nooit aan de kennisgever.

Wat zet u in het retourverzoek bankgarantie?

In het retourverzoek voor uw bankgarantie vermeldt u de volgende informatie:

  • Reden van het retourverzoek.
  • Het kenmerk van de bankgarantie.
  • De naam van de bank die de bankgarantie heeft opgesteld.
  • De bedrijfsnaam waarop de bankgarantie gesteld is.
  • Voor welke kennisgeving(en) de garantie van toepassing is.
  • De hoogte van het bedrag.
  • Het aantal aangemelde transporten (inclusief ingetrokken transporten).

Wat zet u in het retourverzoek deposito?

In het retourverzoek voor uw deposito vermeldt u de volgende informatie:

  • De reden van het terugstortverzoek.
  • Naam, IBAN-rekeningnummer en overige bankgegevens van begunstigde (naam en volledig adres) waarop het deposito moet worden teruggestort.
  • Het KvK-nummer van het bedrijf.
  • De BTW-code van het bedrijf.
  • De stortgegevens van destijds (datum, voor welk bedrijf en welk(e) kennisgevingsnummer(s).
  • Het aantal aangemelde transporten.
  • De BIC code of WIFTBIC code.